საქართველოს საავტომობილო გზების დეპარტამენტი |
საქართველოს საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითარების ძირითად პროექტებსა და მოვლა-შენახვის ღონისძიებებს საერთაშორისო და შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის გზებზე რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს კოორდინაციით, საავტომობილო გზების დეპარტამენტი ახორციელებს.
პრიორიტეტები |
- ევროკავშირის საგზაო სტანდარტებთან ეტაპობრივი ინტეგრაცია
- უსაფრთხო საგზაო ინფრასტრუქტურის უზრუნველყოფა
- საგზაო ინფრასტრუქტურის რაციონალური დაგეგმარება
- გზების მართვის გაუმჯობესებული სისტემის ჩამოყალიბება
- მონიტორინგის ფუნქციის დახვეწა
- სექტორში კონკურენტული გარემოს უზრუნველყოფა
- გარემოზე ზრუნვა
- სოციალური და განსახლების პოლიტიკის გაუმჯობესება
- აქტივობების გამჭირვალობისა და საზოგადოების
- ინფორმირებულობის უზრუნველყოფა
მთავარი მიმართულებები |
- E-60 და E-70 ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის მშენებლობა
- საერთაშორისო მნიშვნელობის საავტომობილო გზების მშენებლობა-რეაბილიტაცია
- შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის გზების მშენებლობა, რეაბილიტაცია - პერიოდული შეკეთება;
- ხელოვნური ნაგებობების მშენებლობა-რეაბილიტაცია
- საავტომობილო გზების მოვლა-შენახვა და ექსპლოატაცია
- საგზაო ინფრასტრუქტურის პერსპექტიულ პროექტებზე მუშაობა
- ნაპირდაცვითი ღონისძიებების უზრუნველყოფა
დეპარტამენტის ბალანსზე, დღეისათვის, საერთაშორისო მნიშვნელობის 1455 კმ. გზა და შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის 6943 კმ. გზა ირიცხება.
საერთაშორისო მნიშვნელობის საგზაო ქსელიდან განსაკუთრებით მაღალი ინტენსივობით გამოირჩევა E-60 (ფოთი-თბილისი-წითელი ხიდი) და E-70 (ფოთი-ბათუმი-სარფი) სატრანზიტო მაგისტრალებზე. ეს ორი გზა ერთმანეთს საპორტო ქალაქ ფოთთან უკავშირდება და მთლიანად, 450 კილომეტრიან, მთავარ სატრანზიტო ავტომაგისტრალს წარმოადგენს.
E-60 და E-70 მაგისტრალების ჩქაროსნულ გზატკეცილად მოდერნიზების სამუშაოები 2006 წელს დაიწყო და ეტაპობრივად მიმდინარეობს.