Search

23.12.10

საგზაო დერეფნის საინვესტიციო პროგრამა (ტრანში 1)


ქობულეთის შემოვლითი გზის, ქობულეთი-ბათუმის მონაკვეთის და ბათუმის შემოვლითი გზის პროექტი


გარემოზე ზემოქმედების შეფასების ანგარიში

შესავალი


მთავრობა გეგმავს ორი შემოვლითი გზის მშენებლობას ბათუმის და ქობულეთის მიმდებარე ტერიტორიაზე იმისათვის, რომ არსებულ ფოთი-სარფის გზაზე განტვირთოს  გადატვირთული საგზაო მოძრაობა, საცობები და შეამციროს ავტოსაგზაო შემთხვევები. 2005-2006 წლებში მთავრობის მიერ განხორციელდა წინასაპროექტო კვლევა  და გამოვლინდა გზის მიმართულება, რომელიც შემოუვლის ქალაქებს - ბათუმს და ქობულეთს. მთავრობამ მიმართა აზიის განვითარების ბანკს დახმარებისთვის, რომ მოამზადოს და დააფინანსოს ამ ორი შემოვლითი გზის მშენებლობა. აზიის განვითარების ბანკმა ტექნიკური დახმარების  პროგრამის მეშვეობით, 2009 წელს განახორციელა ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების კვლევა, გამოავლინა საპროექტო გზის 48 კმ მიმართულება (ქობულეთის შემოვლითი გზა - 28კმ, ქობულეთი-ბათუმის მონაკვეთი - 6კმ, და ბათუმის შემოვლითი გზა -14კმ) და მოამზადა წინასწარი საინჟინრო პროექტები.  ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების შედეგებზე დაყრდნობით, ქვერეგიონალური საგზაო კორიდორის განვითარების პროგრამის ფარგლებში მრავალტრანშიანი ფინანსური ინსტრუმენტის (MFF) გამოყენებით, აზიის განვითარების ბანკი თანახმაა დააფინანსოს პროექტი ორ ტრანშად. პირველი ტრანშის სესხი დააფინანსებს პირველ 34კმ, ხოლო მეორე ტრანშის სესხი კი პროექტის დარჩენილ 14კმ. მთავრობამ დაიქირავა დეტალური პროექტირების კონსულტანტები  (Gეოცონსულტ-ის, ავსტრია ერთობლივი საწარმო, Eნგცონსულტ, კანადა; შამბო, კორეა და თრანსპროჯეცტ, საქართველოსათან ერთად) იმისათვის, რომ მოამზადოს ზემოდაღნიშნული პროექტის დეტალური პროექტირება. 

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად

იხილეთ ვრცლად


   
Get Adobe Flash player Get Adobe Flash player