ჩქაროსნული ავტომაგისტრალის რუისი-აგარის მონაკვეთის მშენებლობა
2014 წლის ბოლოს დასრულდება
თბილისი-სენაკი-ლესელიძის საავტომობილო გზის კმ95-114 (რუისი-აგარა) მონაკვეთის რეკონსტრუქცია-მოდერნიზაციის სამუშაოების ფარგლებში მიმდინარეობს გზის საფუძვლის მოწყობის სამუშაოები; #1, #2 და #3 (რუისისა და ქარელის გზაგამტარები) გზაგამტარებზე კი ხიმინჯების მოწყობის სამუშაოები უკვე დასრულებულია.
მიმდინარეობს ხიმინჯების გამაერთიანებელი რკ/ ბეტონის ფილებისა და ბურჯების დგარების მოწყობის სამუშაოები. გზაგამტარებზე მისასვლელე გზების (რამპების) ყრილების მოწყობის სამუშაოები.
დასრულებულია წყალგამტარი მილების მშენებლობა (13 მილზე დასრულებულია ბეტონის ჩასხმა). პარალელურად არმირების სამუშაოები ხორციელდება 6 მილზე.
ასევე, დასრულებულია ბეტონის სამუშაოები 3 მიწისქვეშა გასასვლელზე, სადაც ამ ეტაპზე ხორციელდება უკუჩაყრის სამუშაოები.
პროექტის აღწერა
პროექტი მოიცავს არსებული გზის ნაწილობრივ რეკონსტრუქციას, მიმართულების მცირეოდენი ცვლილებებით და ახალი მიმართულების მშენებლობას.
გზის არსებული მიმართულება 11 კმ-ანი მონაკვეთზე ძირითადად შენარჩუნებული იქნება I კატეგორიის გზის პარამეტრების მისაღებად საჭირო გაუმჯობესებით. ხოლო 8 კმ-იან მონაკვეთზე ახალი მიმართულებით, აგარის შემოვლითი გზა აშენდება.
აღნიშნული გზის კმ.95, კმ 99, კმ 102, კმ 107 და კმ 113-ზე მოეწყობა ორდონიანი გადაკვეთები, სადაც აშენდება 5 გზაგამტარი.
ასევე, ამ მონაკვეთზე აშენდება 3 სახიდე გადასასვლელი.
სახიდე გადასასვლელები:
კმ-104 მდ. ფრონეზე აშენდება ორი პარალელური ხიდი
სიგრძე - 183.5 მ
სიგანე - 14.65 მ
მალების რაოდენობა – 7
კმ.107 – მდ. ფცაზე აშენდება ასევე, ორი პარალელური ხიდი
სიგრძე – 143.6 მ
სიგანე – 14.65 მ
მალების რაოდენობა – 5
კმ109 – გზაგამტარი რკინიგზაზე. Oორივე მიმართულებაზე აშენდება ახალი გზაგამტარები:
სიგრძე – 91.3,
სიგანე – 14.65,
მალების რაოდენობა – 3.
სამშენებლო სამუშაოები 2012 წლის 17 დეკემბერს დაიწყო და 2014 წლის ბოლოს დასრულდება. სამშენებლო სამუშაოებს კონტრაქტორი ორგანიზაცია “China Nuclear Industri” ასრულებს, დონორი კი მსოფლიო ბანკია.
პროექტის ბიუჯეტი 70,756,744,92 ლარს შეადგენს.